måndag 18 augusti 2008

Trender biter inte på mig..

Haha.. insåg precis att jag för min egen skull förstås, har faktiskt startat en blogg eller dagbok eller offentlig tanke plats som det kanske detta är.. Vad jag har ratat allt sånt eller snarare aldrig läst en blogg och aldrig fattat hur folk orkar och framförallt kan lägga tid på detta... Samma sak förstås med "Fejan". Jag har bara vart inloggad för att hänga med och när sådana här forum har sådan stor publik så är det ju en hel kultur, omformning som sker och det är intressant tycker jag. Dock känner jag att det är dax att lägga ner stridsyxan o acceptera. yes jag loggar in på Facebook och säger hej till mina vänner lite då och då, men jag faller inte för marknadsundersökningar som ska vara så himla skoj och många härligt och snällt vaggas in i detta nya nöje.. fast det gör ju bara att jag ännu en gång är otrendig.. Sorgligt tycker jag, men kanske försöker ändå vara lite sannare mot mina ideal.

För övrigt så har jag nu återvänt från programmet och spontan antecknandet som jag nuförtiden alltid gör. Jag älskar alla visdomar som bara flödar och finns i luften hela tiden och man kan ju alltid göra de till sitt eget och bara plocka mannan som man vill..
Så jag bara börja liksom
anteckna och vill dela med mig lite här nedan..Med andra ord en lyssnares
anteckningar..Lite som..filmen förresten.. "De andras liv" ..fast ändå
lite annorlunda... världens bästa film..

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/sandningsarkiv.asp?programID=2071

Det min hand skrev medan jag lyssnade...

Att göra fel... att erkänna... att gråta...skolan som ett mini
samhälle..andra attityder i skolan.. man behöver inte vara en
bedjare...Hur skall relationer egentligen vara.. vad är man i just detta
möte?... Använd svart..Att materialisssssera en känsla?.. hur gör man det?
Att hitta sitt språk..Att se det man inte ser ngn annanstans..Att uppföra
sig...Att ha makt? Har jag makt undrar jag?... Vad finns i människornas
fördolda?...Den blåa asken...Att ha förmågan..Att göra det ingen annan
vågar göra.. Det är i pausen allting händer...................
..............Människor lever för att andra människor behöver de...........
........Skådespel/Konsten gör att man förstår vad man håller
på med .. Att leva...Konstnärlig forskning...Hennes musikval är
fantastisk...Åderlåtning...Eliten....De som jobbar med utbildning...Låt
fantasin flöda...Att överleva utan pengar... Vad händer sen...Att prata
och tiga samtidigt...Det förutsägbara...Döden kanske...Tacka livet...Allt
kan ändras..Mitt hemliga liv... Ett annat synsätt

2 kommentarer:

Unknown sa...

"Att prata & tiga samtidigt"

I digg!
den snor jag!
/Danne

Anonym sa...

ett sommarprat med fantastiska klokheter!
och fint sammanträffande att jag fick för mig att kolla in din blogg just nu. lyssnar nämligen på programmet as i speak (write..) - för andra gången idag efter att ha blivit tipsad imorse. det är första gången som jag börjat om från början och lyssnat igen när pratet tagit slut.

-mia