onsdag 8 april 2009

KONSEKVENT

Idag som många andra dagar har jag lärt mig på skolan att man/jag måste vara tydlig. Tydlig när jag pratar, tydlig när jag presenterar mitt arbete och tydlig när jag tänker på och om mitt arbete, för att andra människor skall förstå en och för att folk inte skall tro att man är en stor svulstig skön blomma som är fruktansvärt ensam och inte har några kompisar att svaja i vinden med och för att man skall förstå att juste, den här blomman har också ett hem äng... Ja för fan för helvete. Blomjäveln hör exakt till där alla andra blommor hör. Blomman kom att tillhöra ett herbarium som man plockade aldelles för tidigt för den var så vacker och ngn ville äga den och komma ihåg den och komma ihåg att man var uppe på den där bergsängen där man inte alls förlorade oskulden. Så nu är man i alla fall ett herbarium blomma. Söndertorkad och sjukt tillplattad.
Så.
Nu när tydligheten har överträffat mig själv så kvarstår en fråga. Påverkas den söndertorkade blommans känslomässiga, kroppsliga intelligens av, beroende på vilken bok som har pressat ihop, ner, down, tillintetgjort genom en naken scen utanför på balkongen, alltså påverkas den av just hebariets ägare.
Jag tycker att det är en väldigt bra skola jag går i som hjälper mig att formulera och uttrycka mig så tydligt.

Inga kommentarer: