söndag 28 september 2008

Inpräntade bilder

Verdis opera Trubaduren är typ bland den grymmaste musiken jag har hört.. Speciellt live. Tycker faktiskt operasångarna hade nästan kunnat hålla den stora öppningen till deras strupen stängda för musiken rola...Men det jag verkligen reagerade på att det tog mig en otroligt lång tid att förstå karaktärernas roller fast det var subtitles på svenska och fast det är ganska symboliskt arrat.. själva uppsättningen. Jag behövde inte fundera länge vad detta berodde på. Helt enkelt att den största stjärnan, typ hjälten i Manrico var stort som ett hus. Det är självklart fine, men jag har aldrig sett detta fenomen. Hade detta varit en film hade det varit Braddan som hade spelat Manrico. Det är ju ingen bra förebild med en sådan otroligt kraftpaket heller, men halvvägs normal människa överhuvudtaget att leva upp till är jobbigt nog som det är...

Inga kommentarer: